BAGHDAD (Iba) ... أكد رئيس الوزراء نوري المالكي أن العراق يتعرض لحملة تشويش وتشويه إعلامية، في حين اتهم بعض وسائل الإعلام بنقل الوقائع السلبية في البلاد، دعا إلى توفير الفرصة للصحافة العربية والعالمية لتنقل أوضاع البلاد كما هي ميدانيا. Prime Minister Nuri al-Maliki said Iraq campaign is being subjected to interference and distortion of information, while some accused the media transfer of negative events in the country, called on to provide an opportunity for the Arab press and global movement of the country's conditions as they are on the ground.


وقال المالكي خلال الاحتفالية المركزية لعيد الصحافة العراقية الـ143 التي اقيمت يوم امس في فندق الرشيد ببغداد إن العراق يتعرض أحيانا إلى حملة من التشويه والتشويش بحيث يتم نقل وقائع مزيفة ، داعيا إلى توفير الفرصة الميدانية للصحافيين العرب والأجانب للاطلاع على أوضاع البلاد ونقلها إلى العالم. Al-Maliki said during the ceremony the central festival of the Iraqi press the 143 that was held yesterday at the Rashid Hotel in Baghdad that Iraq is exposed sometimes to a campaign of distortion and interference so that the proceedings of a fake, and called to provide an opportunity field for Arab journalists and foreigners for the country's conditions and transfer to the world.


وطالب المالكي الصحافيين بـنقل أوضاع البلاد كما هي دون تزييف أو تزيين، مشيرا إلى أن بعض القنوات الفضائية ليس لهم إلا أن يفتشوا بأكوام النفايات ليعكسوا صورة مشوهة عن العراق. Maliki has demanded the transfer of the situation of the country's journalists as they are without falsification or decorating, pointing out that some satellite channels, but they do not have to inspect waste piles to reflect a distorted picture about Iraq.


وشكر المالكي القنوات التي تقوم بنقل معاناة الفقراء والمرضى وفيما إذا كان هناك مسؤولين يتعدون على المواطنين، مؤكدا استعداد الحكومة للتعاون مع تلك الفضائيات والتدخل لحل المشاكل ونصرة المواطنين في حال تعرضوا من قبل مسؤولين في الدولة إلى حالة تهجير أو مصادرة حقوق أو غيرها. He thanked the channels that you move the suffering of the poor, the sick and whether there are officials infringing on citizens, stressing the government's readiness to cooperate with those satellite and intervene to solve problems and support the citizens in case they were by officials in the state to the case of displacement or the confiscation of the rights or others.


واكد المالكي عدم وجود صحافيين في السجون وفي حين وجه بعدم اعتقال الصحافيين , مضيفا إن السجون في زمن النظام السابق كانت تعج بالصحافيين والإعلاميين الذين يخطأون بقصد أو بدون قصد حينما لا يكونوا من المصفقين اوالمروجين للنظام، مؤكدا أنه بعد ما كان القيد مفروضا على الصحافيين فمن حقنا أن نفخر اليوم انه ليس في سجوننا ومعتقلاتنا صحفي واحد على خلاف ما يروج ويقال بوجود قيود عليهم. Maliki reiterated the lack of journalists in prison, while the face not to arrest journalists, adding that the prisons during the former regime was filled with journalists and media workers who Ikhton intentionally or unintentionally, when not to be of cheerleaders Aoualemrugen of the system, saying that after what was the constraint imposed on journalists it is our right We are proud that today it is not in our prisons and Matqlatna one journalist, contrary to what is said to promote the existence of restrictions on them.


وأضاف المالكي أقول في محضر الصحافيين ونقابة الصحفيين إذا كان هناك معتقل واحد من الإعلاميين والصحفيين على خلفية كلمة قالها أو مقالة كتبها أو برنامج قدمه فسأكون أنا مسؤولا وهذا شي من حقنا أن نفتخر به، مشيرا إلى أن العراق اليوم فيه حريات عامة وفي مختلف المجالات وفي مقدمتها وأهمها حرية الإعلام والصحافة. He said al-Maliki say in the presence of journalists and journalists' union if there was one detainee from the media and journalists on the background of the word uttered or an article or program of his, I would be I am responsible and that something of our right to be proud of him, pointing out that Iraq today is the freedom in general and in various fields, especially, The most important freedom of the media and the press.


وشدد المالكي أنه لا احد مسموح له بان يعتقل صحفي على خلفية معينة ، لافتا إلى أن الحكومة وبموجب دستور البلد يمنح الحرية الكافية من خلال التعاون مع نقابة الصحافيين وكل نقابات المجتمع المدني التي لها الحرية الكاملة للعمل في العراق. Maliki stressed that no one is allowed to arrest a journalist on a certain background, pointing out that the Government under the Constitution of the country gives enough freedom through cooperation with the Union of journalists, civil society and all the trade unions which have full freedom to work in Iraq.


وأشار المالكي إلى أن هذه الحرية مكفولة رغم استخدامها غير الجيد أو الإيجابي من قبل هذه المؤسسة أو تلك واليت تخرج أحيانا على ضوابط الإعلام المتزن في إطار المهنة وقد تصل أحيانا إلى الاتهامات والشتائم، داعيا إلى العمل كمواطنين ونقابات وكحكومة من اجل تطوير عمل الصحافة في العراق. Maliki said that this freedom is guaranteed, although use is not good or positive by this institution or that and Lalit out sometimes controls the media balanced within the framework of the profession have sometimes up to accusations and insults, calling to work as citizens, trade unions and a government order to develop the work of the press in Iraq. (النهاية) (End)
http://ipairaq.com/index.php?name=in...itics&id=57735