Pink: Maliki wanted to throw the ball in the Parliament in order to spare the government is weak and management

BAGHDAD (Iba) ... قالت النائبة عن القائمة العراقية لقاء وردي إن إجراء انتخابات مبكرة ليس بالأمر السهل والهين , وانه ليس الحل للخروج من الأزمة التي تعصف بالبلاد , وان المالكي أراد من دعوته رمي الكرة في مجلس النواب واللقاء اللوم دائما على أعضاء البرلمان حتى يبعد الصورة عن الحكومة وإدارتها الضعيفة . Said an MP for the Iraqi List, to meet with the pink that early elections will not be easy and easy, and it is not the solution out of the crisis plaguing the country, and that Maliki wanted from his call to throw the ball in the House of Representatives and the meeting, the blame is always on the members of Parliament so far is from the government and management groups.


وأضافت وردي في تصريح لوكالة الصحافة المستقلة ( ايبا ) أن دعوة رئيس الحكومة للانتخابات المبكرة ليس هو الحل المناسب والمطلوب , ولا اعتقد أن إجراء انتخابات مبكرة مهمة سهلة التنفيذ كما أنها ليست الحل الأمثل للازمة السياسية الحالية لان المشكلة في الحكومة وليست في البرلمان . The Pink told the independent press (Iba) that the invitation to the Prime Minister for early elections is not the right solution is required, I do not think that the holding of early elections, an easy task force, as it is not the best solution to the crisis, the current political because the problem in the government and not in parliament.


وأشارت إلى أن المالكي أراد أن يرمي الكرة في مجلس النواب ويلقي اللوم دائما على أعضاء البرلمان حتى يبعد الصورة عن الحكومة وإدارتها الضعيفة , متسائلة عن كيفية إجراء انتخابات نيابية مبكرة في وقت تعجز الدولة عن إجراء انتخابات مجالس المحافظات في الإقليم وصعوبة إجرائها في باقي المحافظات. She pointed out that Maliki wanted to throw the ball in the House of Representatives and the blame is always on the members of Parliament in order to spare image of the government and management of vulnerable, wondering how early parliamentary elections at a time when State is unable to make the provincial elections in the region and the difficulty of conducting in the other provinces.




واوضحت كما انه لم يتم لحد ألان تشكيل مفوضية عليا أو مجلس مفوضية جديدة حتى يباشروا بإجراء انتخابات مجالس المحافظات. She said he also has not been until now the formation of High Commission or the Council to begin their new High Commissioner to conduct provincial elections.


وتابعت وردي أن عملية حل مجلس النواب عملية صعبة ومعقدة لان مجلس النواب هو من يحل نفسه من خلال تصويت ثلثي أعضائه على مثل هذا القرار , مشيرة الى ان المالكي أراد من دعوته هذه أراد رمي الكرة في مجلس النواب واللقاء اللوم دائما على أعضائه حتى يبعد الصورة عن الحكومة وإدارتها الضعيفة( النهاية ) She and my response that the process of dissolution of the House of Representatives difficult and complicated process because the House of Representatives is one of the resolves itself by a vote of two-thirds of such a resolution, noting that Maliki wanted to call on that he wanted to throw the ball in the House of Representatives and the meeting, the blame is always on its members in order to spare the picture government and management of vulnerable (end)

http://ipairaq.com/index.php?name=in...itics&id=57732