BAGHDAD (Iba) ... تساءل النائب عن العراقية مظهر الجنابي كيف يمكن لرئيس الوزراء الدعوة إلى إجراء انتخابات مبكرة وحتى ألان لم يتم تشكيل مفوضية انتخابات جديدة . Iraqi deputy wondered about the appearance of al-Janabi, how can the Prime Minister to call for early elections and have yet to be formed Office of the new elections.
وقال الجنابي في تصريح لوكالة الصحافة المستقلة ( ايبا ) إن رئيس الوزراء نوري المالكي يظهر كل يوم ويدعو إلى شئ , فقد دعا بالأول إلى جلسة استثنائية , ومن ثم سحب الثقة عن رئيس البرلمان وأخر الأمر لجأ إلى الدعوة إلى إجراء انتخابات مبكرة , وكل هذه ردود فعل على استمرار مشروع استجوابه في مجلس النواب , لافتاً إلى انه كيف يمكن أن يجري العراق انتخابات مبكرة وحتى ألان لم تشكل مفوضية انتخابات جديدة . He said al-Janabi, told the independent press (Iba) said that Prime Minister Nuri al-Maliki appears every day and calls for something, he called Balawl to an extraordinary session, and then withdraw confidence from the parliament speaker and eventually resorted to calling for early elections, and all these reactions on the continuation of the project questioned in the House of Representatives, pointing out how it could be early elections and Iraq have yet to form the Office of the new elections.


وشدد على ضرورة اللجوء إلى الحلول الناجعة خدمة للشعب العراقي والعملية السياسية للخروج من الأزمة الراهنة , وعدم التصعيد بالمواقف . He stressed the need to resort to effective service solutions to the Iraqi people and the political process out of the current crisis, and not to escalate positions.


ولفت إلى أن الاستجواب شئ صحي ودستوري لتعديل مسار العملية السياسية , وإذا كان المالكي غير خائف من شئ لماذا لا يحضر للاستجواب كي تستمر العملية السياسية , لافتاً إلى أن قناعة مجلس النواب بالأجوبة هي ما ستحدد بقائه من سحب الثقة عنه . He pointed out that questioning something healthy and unconstitutional to alter the course of the political process, and if Maliki is not afraid of anything why not attend for questioning in order to continue the political process, pointing out that the conviction of the House of Representatives the answers are what will determine the survival of confidence with him. ( النهاية ) (End)

http://ipairaq.com/index.php?name=in...itics&id=57713