Baghdad (news) .. أعلن عضو ائتلاف دولة القانون النائب عن/التحالف الوطني/ عدنان المياحي، أن مشروع سحب الثقة عن رئيس الوزراء نوري المالكي، أنتهى رسميا من خلال رفض رئيس الجمهورية جلال طالباني أرسال كتاب لمجلس النواب يتضمن سحب الثقة عن المالكي. Declared member of a coalition of state law MP / National Alliance / Adnan Mayahi, that the draft to withdraw confidence from the Prime Minister Nuri al-Maliki, formally ended by rejecting President Jalal Talabani to send a letter to the House of Representatives includes a withdrawal of confidence from the al-Maliki.
وقال المياحي في تصريح (للوكالة الاخبارية للانباء) اليوم الجمعة: إن مطالبة بعض الكتل السياسية باستبدال رئيس الوزراء، مشروعاً ولد ميتاً منذ البداية، لان التحالف الوطني هو المسؤول عن استبدال المالكي، مضيفاً: أن التحالف لم يكن ضمن اجتماعات هذه الكتل التي اجتمعت في اربيل والنجف. He said Mayahi in a statement (of the Agency news) Friday: The request of some political blocs replacing the Prime Minister, a project was stillborn from the outset, because the National Alliance is responsible for replacing al-Maliki, adding that the alliance was not part of the meetings of these blocks, which met in Erbil and Najaf.

وشدد النائب عن الوطني على: أن مشروع سحب الثقة انتهى بشكل رسمي وتم تشيعه على ايدي رئيس الجمهورية عندما أكد عدم اكتمال النصاب القانوني للاصوات التي تدعو لسحب الثقة مع وجود تزوير بهذه الاصوات، ورفضه بارسال كتاب يتصمن هذا المطلب لمجلس النواب. The MP for the National: that the draft withdrawal of confidence ended officially been spreads at the hands of the President when he emphasized a lack of quorum of votes, which calls for the withdrawal of trust with the existence of fraud in this vote, and his refusal to send the book Includes the requirement of the Council of Representatives.

وأشار النائب عن الوطني: أن موقف زعيم التيار الصدري السيد المقتدى الصدر، لم يتطرق فيه الى سحب الثقة، وتنصل عن جميع الاتفاقيات التي عقدوها الاخرين، لافتاً الى أن القائمة العراقية تمتلك الان (40) مقعد في مجلس النواب من الذين يؤيدون سحب الثقة. The MP for the National: that the position of leader of the Sadrist movement, Mr. Almguetdy chest, does not mention it to the withdrawal of confidence, and Disclaimer for all agreements that Akduha others, pointing out that the Iraqi List, has now (40) seat in the House of Representatives who support the withdrawal of confidence.

يذكر أن البلاد تشهد أزمة سياسية يؤكد بعض المراقبين أنها في تصاعد مستمر في ظل حدة الخلافات بين الكتل السياسية بعد أن تحولت من اختلاف بين القائمة العراقية ودولة القانون إلى اختلاف الأخير مع التحالف الكردستاني والتيار الصدري وغيرها من التيارات والأحزاب./انتهى/7.ن.ص/ The country is witnessing a political crisis confirms some observers to be on the rise in the unity of the differences between the political blocs after being transformed from a difference between the Iraqi List and the rule of law to the difference in the latter with the Kurdistan Alliance and the Sadr movement and other movements and parties.
http://www.ikhnews.com/