Baghdad (news) .. The governor of Nineveh Ethel Najafi, said Prime Minister Nuri al-Maliki possesses no power to sack me from office.
وأضاف النجيفي في اتصال هاتفي مع مراسل (الوكالة الاخبارية للانباء) اليوم الجمعة: أن المالكي يمتلك عرض مثل هذا الموضوع على مجلس النواب ووفق مخالفات حصرية نص عليها القانون، لكنه لايمتلك صلاحية أقالتي . Najafi said in a telephone conversation with the reporter Agency (news) Friday: that al-Maliki has a show like this issue to the House of Representatives, according to an exclusive offenses stipulated by law, but he possesses no power to sack me.

وأكد : أن لمجلس النواب الحق في النظر هل أن هذه المخالفات حقيقية أو انها فقط ادعاءات باطلة(على حد قوله).لافتاً الى ان قرار الاقالة من قبل رئيس الوزراء لايعتبر نهائياً. He stressed: that the House of Representatives the right to consider that this is real or irregularities that it only void (to him). Pointing out that the decision of dismissal by the Prime Minister is not considered final.

وكانت وسائل اعلام قد تناقلت انباء عاجلة عن عضو مجلس النواب عن /قائمة وطنيون/ في محافظة نينوى احمد الجبوري أن رئيس الوزراء قد وافق على اقالة محافظ نينوى أثيل النجيفي./انتهى/5.ن.ص/ The media has picked up an urgent news for Rep. / List and national / in Nineveh province, Ahmed al-Jubouri that the Prime Minister has agreed to dismiss the governor of Nineveh ethyl al.
http://www.ikhnews.com/